یکی از شایعههایی که سالهاست رد و بدل میشود، شایعه ساخت یک اساسینز کرید در دوران فئودال ژاپن، با تمرکز روی ساموراییهاست. سالها قبلتر از این که یوبیسافت حتی برنامههای خودش برای بازیهای وایکینگی و یونان باستان اساسینز کرید را رو کند، شایعه یک اساسینز کرید در ژاپن دست به دست میشد و حالا، جف گراب ژورنالیست معروف حوزه بازی، اشارهای به این موضوع داشته است.
طبق این گزارش، احتمالا بخش مهمی از بازی لایو سرویس اساسینز کرید یا همان Assassin’s Creed Infinity قرار است به ژاپن تعلق داشته باشد. تا اینجا چیز بیشتری درباره آینده مجموعه اساسینز کرید نمیدانیم به جز این که نسخهی جدید این مجموعه بازی تحت عنوان Assassin’s Creed Rift در حال حاضر یک شش ماهی است که لو رفته و ظاهرا در عراق جریان دارد. این بازی روی شخصیت بسیم از بازی Assassin’s Creed Valhalla تمرکز دارد و ماجراهای او را روایت میکند. با توجه به این که این بازی به عنوان یک بازی اسپینآف عرضه میشود و ساختاری مشابه اساسینز کریدهای قدیمی که خطیتر بودند دارد، به نظر میرسد که حالا یوبیسافت یک قدم در توسعه بازی AC Infinity جلوتر هم رفته است.
اختصاص دادن یک کمپین کامل از AC Infinity به ژاپن اصلا اتفاق غیرممکنی نیست. با توجه به این که یوبیسافت با هر نسخه از اساسینز کریدهای اخیر سعی کرده تا بازیهایی را منتشر کند که از نظر ارزش تکرار و ساعتها محتوا بازی قبلی خودش را شکست دهد، حالا AC Infinity به عنوان اثری که قرار است تا چند سال بعدتر هم پشتیبانی شود، شرایط مشابهی دارد. هنوز هیچ چیز خاصی در مورد بازی لایو سرویس اساسینز کرید نمیدانیم اما اگر بازی در همان مسیری قدم بگذارد که بازیهای موفقی مثل Destiny در پیش گرفتند، احتمالا به فواصل ۷-۸ ماهه ما شاهد عرضه محتواهای مهم و جدی برای کمپینهای AC Infinity خواهیم بود. این یعنی چندین کمپین مختلف که هر کدام از آنها ممکن است یک قصه کاملا منحصر به فرد داشته باشد و روایت یکی از آنها در ژاپن بعید نیست.
با توجه به این که پرونده سهگانه اساسینز کریدهای مدرن از Origins تا Odyssey و Valhalla کم کم با اکسپنشن داستانی والهالا و آپدیتهای جدید ان در حال بسته شدن است، حالا AC Infinity میتواند فاز جدیدی را در دنیای اساسینز کرید شروع کند که بیش از پیش روی مقوله لایو سرویس جریان داشته باشد.
موضوع دیگری که بدون شک روی ساخت چنین بازیای بیتاثیر نیست، عرضه گوست آو سوشیما، ساخته بینظیر استودیوی ساکرپانچ است. ساکرپانچ که تا پیش از سوشیما روی بازیهایی مثل Infamous و Sly Cooper تمرکز داشت، با ساخت یک بازی اکشن ادونچر توانست اقتباسی فوقالعاده از ماجرای حمله مغولها به ژاپن را تعریف کند. گوست آو سوشیما با این که یک بازی متفاوت حتی با انحصاریهای دیگر پلیاستیشن محسوب میشود، خواه یا ناخواه با اساسینز کرید و چرخه تکراری که سالهاست درگیر آن شده مقایسه میشد. در حالی که اساسینز کرید تقریبا بدون هیچ نوآوری خاصی در این چند سال به مسیر خود ادامه داده، سوشیما با خلق دنیایی جهان باز که به مراتب از اپن ورلدهای یوبیسافتی هوشمندانهتر کار میکند و حس تعلیق را ایجاد کرده، یک سر و گردن بالاتر از رقبای خودش قرار گرفت. این بازی حتی در سالی که عرضه شد موفق به نامزد شدن در بخش بهترین بازی سال شد و در نهایت حتی جایزه Player’s Voice Awards به عنوان بهترین بازی سال از نگاه مخاطبان را هم برنده شد.
بعید نیست که پس از این موفقیتها، حالا یوبیسافت هم دنبال اقتباس ساموراییوار خودش از ژاپن فئودال باشد. اما نظر شما چیست؟ به نظرتان ساخت یک اساسینز کرید در سرزمین آفتاب چه بازخوردهایی خواهد داشت و چقدر موفق خواهد بود؟
مطلب پیشنهادی:نقد فیلم آبجی- هرگز رهایم مکنفیلمی درباره زنان با روحی مردانه
روز به روز بی هویت تر روز به روز آشغال تر روز به روز مسخره تر روز به روز بی معنی تر روز به روز داره از اصلش دور میشه شاید اون روزی که بیاد ایران یه هویتی پیدا کنه شاید …
و فرانچایزی که روز به روز داره بی هویت تر میشه
آزتک ها رو ترجیح میدم
نه به نظرم چندان موفق نیست چون اون چیزی که مخاطبان میخوان نیست
بنظرم بعد از ایران بهترین جا ژاپنه تازه انیمه ای مهم نیست ژاپن تاریخ ساموراییش مهمه که واقعا خیلی خوبه بعلاوه چرا برای چین بازی اساسین کرید کرونیکلز هست ولی برای ژاپن نیست بعلاوه برای بازی گوست آو سوشیما بهتره رقیبی وجود داشته باشه تا مغرور نشه بعلاوه شخصا ژاپن بعد از ایران تاریخ خوبی داره
با این شاهکاری که گوست او سوشیما تحویل جامعه داد و تازه نسخه دومش هم شدیدا طلب شده ، فکر کنم تا یه دهه آینده کسی جرات نزدیک شدن به چشم بادومی ها رو نداشته باشه !
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO