رمدی اینترتیمنت (Remedy Entertainment) عناوین درخشان بسیار زیادی را تا به امروز به دنیای بازیهای ویدئویی هدیه کرده است. Control که با انتشار موفقش در سال ٢٠١٩ توانست به عنوان نامزد بهترین بازی سال معرفی شود. Control با فیزیک خارقالعادهاش همه را به شگفتی وا داشت و میتوان آن را یکی از بهترین نمونه کارهای این استودیو دانست. هواداران اکشن-روانشناسی زمانی که تریلر بستهی الحاقی جدید بازی یاد شده را دیدند حسابی به وجد آمدند.
دلیل هیجان بسیار زیاد کاربران و هواداران ارتباط این بستهی الحاقی به آیپی قبلی رمدی یعنی Alan Wake است. پس از انتشار کامل این محتوا مجددا شایعات مربوط به ساخت نسخهای جدید از Alan Wake قدرت گرفتند. براساس شایعاتی که اخیرا منتشر شده به نظر میرسد کمپانی محبوب رمدی برنامههای بسیار جذاب و بزرگی باتوجه به پتانسیل درخشان نسخهی اصلی برای آقای ویک دارد.
هنوز هیچ اطلاعاتی از این بازی تایید نشده است. اما ظاهرا همه چیز در دنبالهی رخدادهای نسخهی ایکس باکس 360 پیش خواهد رفت. بیشتر از ده سال است که نسخهی قبلی منتشر شده و به دلیل محبوبیت و جذابیت بسیار زیاد این نسخه تقریبا همه با آغوش باز منتظرند تا یکبار دیگر هرچه گرمتر به آقای ویک و داستانش خوش آمد بگویند. باتوجه به اتفاقات اخیر و ارتباطی که بین دنیای Control و Alan Wake بوجود آمده بهنظر میرسد باید منتظر تجربهای شگفتانگیز باشیم.
تنور را گرم کن سپس نان را بچسبان
انتشار بستهی الحاقی AWE برای Control کراساوری است که رخدادهای ماوراء طبیعی را در دنیای آیپی قدیمیتر این استودیو روایت میکند. باتوجه به مواردی که تا به امروز در دسترس قرار گرفتهاند تقریبا به این منطق میرسیم که باید منتظر عنوانی با جهانی بسیار بزرگ و مملو از رخدادهای ماوراء طبیعی به سبک رمدی باشیم. شاید انتظار ساخت نسخهی جدید Control کمی دور از انتظار و تصادفی به نظر برسد.
اما یک کراساور بین این دو بازی چیزی نیست که تصادفی یا اتفاقی باشد. باتوجه به اینکه محتوای موجود در بستهی الحاقی بسیار غنی و با جزئیات بود، میتوانیم بگوییم سازندگان زمان زیادی را به طراحی و توسعهی آن اختصاص دادند. صرف چنین زمان و هزینهای برای توسعهی یک بستهی الحاقی را نمیتوان بیهدف دانست. احتمالا رمدی زمینهای برای ساخت آن چه که همه این مدت منتظرش بودیم آماده کرده است.
بهنظر میرسد کمپانی فنلاندی هم مانند مارول قصد دارد جهانی منحصر به خودش با نام Remedy Connected Universe خلق کند. هدف از انتشار این بسته معرفی دوبارهی کارکتر Alan Wake به کاربران است. به عبارت بهتر میتوان گفت رمدی در تلاش برای مقدمهچینی جهت انتشار نسخهی بعدی است. استودیوی یاد شده بهطور واضح علاقهاش را به این شخصیت نشان داده. در گذشته و تقریبا زمانی نزدیک به انتشار نسخههای اول چندین بار رمدی تصمیم داشت نسخهی دوم را منتشر کند. اما به دلیل مدیریت مالی بد مایکروسافت در آن زمان ساخت Alan Wake 2 به فراموشی سپرده شد.
باتوجه به موفقیتآمیز بودن فروش Control بهنظر میرسد که سازندگان دیگر مشکلی حداقل از نظر مالی برای ساخت نسخهی بعدی ندارند.
قرار است از چه بترسیم؟
این استودیوی فنلاندی دنیای اکشن و وحشتش را برای ما بارها به نمایش گذاشته. اما انتظار میرود وحشت بسیار زیادی را، حتی بیشتر از آنچه در نسل قبل دیدیم برای ما در این نسخهی جدید نمایش دهد. رزیدنت اویل بهطور کامل مبدل به تفریح طرفداران عناوین کلاسیک این ژانر شده و همهی این طرفداران با عشق و علاقهی بسیار زیادی آن را دنبال میکنند. درحالی که رمدی در تلاش است تا به لحاظ فنی صرفا بر ترسهای آشکار یا فیزیکی متمرکز نشود. المانهای بسیاری وجود دارند که باید با همهی چیزهایی که عضو خانواده وحشت هستند ترکیب شوند.
یکی از راههایی که به نظر میتواند Alan Wake 2 را بیش از پیش جذاب و البته نسبت به سایر عناوین متمایز کند، به کارگیری بیشتر تهدیدهای محیطی و ذهنی نسبت به فیزیکی است. منظور این نیست که استفاده از اینگونه المانها چیز بدی بوده یا سرگرم کننده نیست. در عناوینی چون Outlast و یا RE7 دیدیم که بیشتر بازیکنان باید با هیولاهایی عجیب و غریب دست و پنجه نرم کنند که بیشتر آنها حضوری فیزیکی دارند. مشکل اصلی وجود چنین هیولاها یا المانهایی عادیسازی یا به نوعی عادی شدن نوع هیولاها یا آن المان به مرور زمان است.
باتوجه به سابقهای که از این کمپانی داریم و در Alan Wake و Control دیدیم احتمالا بیشتر تجربهی بازی بر محور المانهای ذهنی هستند. به عبارت بهتر معمولا محیط بازی اعمالی را روی بازیکن اعمال و سپس کارکتر پشتیبان نیز به مرموزترین حالت ممکن در بازی نقشش را ایفا میکند. موارد ماوراء طبیعه هم در روند بازی به وفور به چشم میخورد. اینها تماما امضاهایی هستند که در آثار رمدی در این مدت دیدیم و انتظار داریم در عنوان جدید آن هم ببینیم.
ساخت دومین نسخه از آلن ویک آرزوی قلبی تک تک گیمرها و بخصوص کاربرانی است که حدودا ۱۰ سال پیش آن را تجربه کردهاند. اما به هرحال این احتمال هم وجود دارد که تا معرفی و انتشار آن فاصلهی زیادی داشته باشیم و یا به کل این نسخه ساخته نشود. چیزی که منطقی به نظر میرسد این است که باتوجه به موفقیت چشمگیر Control و همچنین اشتیاق کاربران برای دیدن نسخهی جدید از بازی یاد شده بزودی شاهد نسخهی دوم آن باشیم.
از آقای ویکگفتنتون آقای چوبین مشخصه از فن های این ای پی هستید 🙂
چیزی که خیلی دوست دارم توی این بازی هم شاهدش باشم اینه که در بازی اول ما شاهد این بودیم که خیلی از ترس ها و ماجراهایی که الن تجربه میکرد نمود فیزیکی ترس های درونی ال بود ، و داستان یه بعد شخصی پیدا کرده بود و البته یه پیوند خوبیم با واقعت داشت امیدوارم این نکات بازم حفظ بشن
خیلی منتظر این بازی بودم و تقریبا خیلی هم عذاب کشیدم چون دیگه امیدی به ساخت نسخه دوم نداشتم اما سم لیک بارها گفته بود بهترین بازی که خلق کرده الن ویکه و ول کن این ای پی نبود 🙂