دارک سولز ۳ به عقیده من از خیلی جهات یک پیشرفت بزرگ برای کل سری بود و توانست یک پایانبندی فوقالعاده را برای این سری بازیهای ارزشمند رقم بزند. ولی بازی یک سری ایراد هم داشت که طرفداران قدیمی مجموعه را به شدت ناامید کرد. در این مقاله سراغ همین ایرادات رفتم و از ۵ ویژگی دارک سولز ۳ برایتان گفتم که طرفداران مجموعه از آنها متنفرند. با ویجیاتو همراه باشید.
۵) بیش از حد قوی بودن برخی بیلدها
در دو قسمت ابتدایی دارک سولز شما بالانس خوبی بین بیلدهای مختلف میدیدید و هر گیمری میتوانست هر طوری که میخواهد بازی را تمام کنند. برای مثال خود من طرفدار بیلد قدرتی بودم و دو نسخه ابتدایی بازی را با در دست گرفتن شیلدهای ۱۰۰ درصد بلاک و شمشیرهای به شدت سنگین تمام کردم. اما در طول مسیرم، پلیرهای زیادی را میدیدیم که با بیلدهای مجیک یا دکستریتی سر راهم سبز میشدند و انصافا کارشان هم با بیلدی که ساخته بودند خوب بود. ولی دارک سولز ۳ کمتر به شما این آزادی عمل را میدهد. بازی نسبت به دو نسخه قبلی خیلی سریعتر شده و فرم گیمپلیش بیشتر به بلادبورن نزدیک است. برای همین هر چه شما هم سریعتر باشید، گیمپلی بازی روی خوش بیشتری به شما نشان میدهد. به همین خاطر بیلد دکستریتی در دارک سولز ۳ به محبوبیت زیادی رسیده و اکثر پلیرهایی که بازیشان را تماشا کردهام هم روی چنین بیلدی سرمایهگذاری کرده بودند. این یعنی قدرت بالای برخی از بیلدها باعث شده که بازیکنان کمتر به علایق خود اهمیت بدهند و سراغ بیلدهایی بروند که میتوان از آنها در جریان گیمپلی نتیجه گرفت.
۴) شانس بالای آیتمدراپ دشمنها
در دارک سولز ۳ شانس به دست آوردن آیتم بعد از کشتن هر دشمنی به شدت بالاست. عملا هر دشمنی را که شما میکشید، حداقل یک آیتم برای آپگرید کردن سلاح یا چیزهای دیگر در اختیارتان قرار میدهد. این موضوع باعث میشود که بسیاری از بازیکنان همان اول کار برای فارم کردن آیتمهای مورد نیاز آپگرید سلاحهایشان اقدام کنند و نسبت به لولشان قدرت بیشتری پیدا کنند. این در حالی است که دو نسخه ابتدایی دارک سولز اصلا اینطور نبود و شما برای پیدا کردن ۱۰ لارج تایتانت شارد باید دهها دقیقه زحمت میکشیدید. پیشروی در دارک سولز ۳ نسبت به مابقی نسخههای سری به شدت سادهتر شده و برای همین هم هست که خیلی از بازیکنان تازه وارد نیز راحتتر آن را تمام میکنند. این در حالی است که طرفداران قدیمی مجموعه عاشق همان چالشی بودند که این سری بازیها پیش رویشان میگذاشت؛ چالشی که متاسفانه در دارک سولز ۳ به شدت کم رنگ شده.
۳) اختصاصی نبودن سرورها
دو نسخه ابتدایی سری دارک سولز، همیشه به خاطر نداشتن سرورهای اختصاصی مورد نقد قرار میگرفتند. چراکه مردم عاشق بخش آنلاین بازی و اینوید کردن دنیای دیگران بودند. ولی از آنجایی که سرورهای بازی اختصاصی نبودند و بازیکنی که اینوید شده بود حکم هاست را پیدا میکرد و شما باید با کیفیت بالا یا پایین اینترنت او میساختید. بحث فاصله و پینگ هم بیشتر از هر چیز دیگری در جریان اینوید کردن بازیکنان دیگر مطرح بود و همین مسئله، کیفیت مبارزات آنلاین بازی را به شدت پایین میآورد. اما اگر فکر میکنید که این مشکل در دارک سولز ۳ برطرف شده سخت در اشتباهید. چراکه در این نسخه شاهد سرورهای اختصاصی نیستیم و همین موضوع باعث شده تا برخی از مبارزات PVP بازی، جذابیت خود را از دست بدهد و نبردهای نابرابری شکل بگیرند.
۲) تعداد زیاد بونفایرها
دارک سولز ۳ به هیچ وجه حس ناامنی به مخاطب نمیدهد. چراکه در جهان بازی آنقدر بونفایر گذاشته شده که میشد به جای آنها چک پوینتهای خودکار گذاشت. برخی اوقات تعداد بالای این بونفایرها به قدری است که آدم از دیدن فاصله کمشان باهم خندهاش میگیرد. برای مثال در قلعه لاتریک کسل، شما بعد از کشتن باس دراگن اسلیر آرمور، یک بونفایر به دست میآورید که فاصلهاش با بونفایر قبلی ده قدم هم نمیشود. این در حالیست که شما در کل سرزمین نیو لاندو اولین قسمت دارک سولز، به خاطر برخی دلایل داستانی حتی یک بونفایر هم پیدا نمیکردید. اگرچه این موضوع برای طرفداران جدید مجموعه جذاب است و به آنها کمک کرده که بازی را سادهتر تمام کنند، اما طرفدارن بازی شدیدا این سختی نسخههای قبلی را دوست داشتند و گرفته شدن حس ناامنی از بازی باعث دلسرد شدنشان شده.
۱) استفاده زیاد از المانهای نوستالژیک
دارک سولز ۳ بازی خوبی است و ویژگیهای قدرتمند زیادی دارد. اما برخلاف دو نسخه قبلی که به شدت ایدههای جدید و اورجینالی داشتند، دارک سولز ۳ سعی کرده با استفاده از المانهای نوستالژیک، پایانبندی خوبی برای این سه گانه ارزشمند رقم بزند. برخی اوقات دیدن این المانهای نوستالژیک جذاب است. اما برخی مواقع هم وجود این المانهای نوستالژیک باعث میشود که منطق داستان زیر سوال برود. برای مثال شما با دیدن دراگون اسلیر آرمور یا بهتر است بگویم اورنشتاین دارک سولز اول در لاتریک کسل، میتوانید تحلیلی برای حضور او در بازی بیاورید. ولی این باس دوباره در رینگ سیتی هم سر و کلهاش پیدا میشود و اینجاست که قضیه توی ذوقتان میخورد و با خودتان میگویید این یک فیلر است و تیم سازنده فقط میخواسته با استفاده از این المان نوستالژیک، یک مینی باس ساده جلویمان بگذارد.
سلام آقا نیما خوب هستید؟میدونم سوالم ربط به نوشته شما نداره اما باید بپرسم.من قبلا توی سایت اکانت داشتم اما ازش خارج شدم و ایمیلش رو هم دیگه ندارم.این حساب جدید رو ساختم اما نمیتونم اسمش رو عوض کنم یا اینکه عکس پروفایل و پوستر رو تغییر بدم.دلیلش چیه؟مثلا اسم رو تغییر دادم اما عوض نمیشه.عکس پروفایل رو هم تغییر دادم اما اون هم اعمال نمیشه.ممنون میشم راهنمایی کنید.
به هر حال من هر سه رو دوست دارم حتی به غلت
اسپم : دوستان من تو دارک سولز ۱ سر capra demon موندم کمک کنید
معتاد میکنه آدم رو.
هنوز منتظر داستان سری دارک سولزم
باز هم در انتظار تایید
بخاطر همین سروای لعنتیش هیچوقت نشد مثل آدم آنلاینشو بازی کنم
یکسری از ضعف هارو قبول دارم مثلا شاید بیلد ها تنوعشون کم باشه
ولی هدف بیلد نهایتا چیست؟ هدف سلاح های مختلف چیست؟ هدف نهایی یه سیستم مبارزه جذاب برای هر فرده
من با قاطعیت میگم از لحاظ روان بودن ، دقت و hit box ها دارک سولز ۱ و ۲ از صد کیلومتری دارک سولز ۳ هم رد نمیشن
وقتی سیستم مبارزه دارک سولز ۱ و ۲ اونقدر چغر و بد قلق و کند هست
چه فرقی میکنه تنوع بیلد داشته باشه یا نه! نهایتا یه سیستم مبارزه تاریخ گذشته یه سیستم مبارزه تاریخ گذشتست
باید قبول کرد بلادبورن و مبارزات سریع تمام سولزبورن رو در جهت رو به جلو ارتقا داده و خوشبختانه سکیرو هم از این سنت مبارزات سریع پیروی کرده نه سیستم مبارزه خسته کننده دارک سولز ۱ و ۲ که صرفا تنوع بیلد داشتن نه لذت در گیم پلی آنی
در ضمن به weapon art های دارک سولز ۳ هم میشه اشاره کرد که لذت هر سلاح رو خیلی بیشتر از سلاح های دارک سولز ۱ و ۲ میکنه
اون نقص بان فایر ها هم جز چند ناحیه محدود در گیم ، خیلی چشمگیر نیست
بخاطر اینکه حالا سه چهار قسمت بازی بان فایر اضافه وجود داره ملت ناراضی شدن واقعا برام جالبه! از همون اولشم این ایراد برام قابل درک نبود خیلی
از نظر تنوع محیطی دارک سولز ۳ نسخه ۱ و ۲ رو براحتی میذاره تو جیبش! به نواحی افتضاحی که تو نیمه دوم دارک سولز ۱ بودن فکر کنین و حالا نواحی دارک سولز ۳
دارک سولز ۲ که فاجعه بود ازین نظر کلا در موردش بحث نکنیم بهتره
اوج هر بازی سولز هم باساش هستن که دارک سولز ۳ از مجموع دو نسخه قبلی روی هم چندین بار بهتره
کل دو سری قبلی یه باس فایت در حد و پیچیدگی slave knight gael و sister friede نداشتن
از نظر گرافیکی هم به شدت بهتر از قبلی هاست
برای من در کل دارک سولز ۳ به شدت بهتر از قبلی هاش بود به طوری که حاضر نیستم مبارزات کند و حوصله سر بر دارک سولز ۱ و ۲ رو حتی یک ثانیه هم تحمل کنم بعد بازی کردن دارک سولز ۳ و بلادبورن و سکیرو
تنوع دشمن دارک سولز ۳ هم به شدت بهتر از دارک سولز ۱ و ۲ بود
عالی عالی عالی فوق العاده بود نیما جان. با اون بلیدها کاملا موافقم بنظرم اشتباه بود البته که بلیدای سنگین هم بین پرو پلیرا و بلیدای سبک و دکستریتی بیشتر دست پلیرای تازه کار بود چون بلیدای قدرتی به مهارت زیادی نیاز داره و باید باهاش خیلی تمرین کرد. من هر سه قسمتو همیشه با سلاحای متنوع تموم کرد و بسته به منطقه از شمشیر و نیزه و تبر سبک و سنگین استفاده می کردم. بنظرم بهتره با تمام سلاحا کار کرد تو بازی تنوع گیم پلی خیلی زیاد میشه. من خودم تو دارک سولز ۲ از سلاحای مورد علاقم bone fist بود که با آپگرید تا آخر و استفاده همزمان دست چپ و راست قدرت خیرکننده ای داشت.
درود بر داش نیما.
یه بدی دارک سولز ۳ این بود که تعداد باس های بازی خیلی کمتر دو نسخه قبلی بود. دارک ۲ تا جایی که یادمه ۴۳ باس داشت اما دارک ۳ تنها ۱۹ تا داشت.
عالی اقا نیما ♡♡♡♡♡♡
الان فعلا در حال تموم کردن دارک سولز ۱ هستم و بعدش میرم سراغ نسخه دوم و سوم ببینم این ویژگی ها چی هستن
واقعا فرنچایز ناب و فوق العاده ایه این دارک سولز
دقیقا. تایپرایترهای رزیدنت ایولهای کلاسیکم دقیقا مثل بونفایرهای دارک سولز یک بودن. قشنگ فاصله زیادشون باعث میشد حس ناامنی پیدا کنی.
عالی بود نیما
این خیلی یه درد من خورد چون من فقط دارک سولز ۳ رو بازی کرده بودم الان فرقشو با قبلیا فهمیدم