حجم Spider-Man: Miles Morales روی پلی استیشن 5 کمتر از نسخه نسل قبلی است
واقعا چرا؟
اصولا منطق حکم میکند که با پیشرفت بازیها از نظر فنی، حجم فایل آنها نیز افزایش پیدا کند. اما به نظر میرسد که Spider-Man: Miles Morales به طرز عجیبی مسیر برعکس را در پیش گرفته است.
همان طور که میدانید، Spider-Man: Miles Morales قرار است یک عنوان میاننسلی باشد – یعنی علاوه بر پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 نیز بازی را دریافت خواهد کرد. نسخه پلی استیشن 5 بازی مسلما از نظر گرافیکی بسیار جلوتر از نسخه نسل قبلی خود خواهد بود، اما قرار نیست حجم بیشتری هم داشته باشد.
اتفاقا، نسخه نسل بعدی بازی قرار است کمحجمتر هم باشد. طبق لیستینگ رسمی بازی روی سایت پلی استیشن، نسخه پلی استیشن 5 بازی ۵۰ گیگابایت حجم خواهد داشت. این در حالیست که بازیکنان نسخه پلی استیشن 4 نیاز به ۵۲ گیگابایت فضای خالی دارند. با این که فرق میان این دو فقط دو گیگابایت است، اما باز هم جالب است که نسخهای که روی رزولوشن 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود، در واقع حجم کمتری نسبت به نسخه «بدتر» خود دارد.
یک نکته جالب توجه دیگر این است که خود بازی اصلی Spider-Man روی پلی استیشن 4 نزدیک به ۴۵ گیگابایت حجم داشت و جزو بازیهای پرحجمتر این کنسول به حساب میآمد. Miles Morales قرار است از نظر محتوا بازی کوچکتری باشد، اما حجم آن اندکی هم بیشتر شده است. در هر صورت، این بازی با استانداردهای امروز دیگر اصلا بزرگ به حساب نمیآید. مخصوصا با وجود امثال Call of Duty Modern Warfare که بازیکنانش هروقت میبینند آپدیتی برای آن آمده جیغ میزنند.
Spider-Man: Miles Morales در تاریخ ۱۲ نوامبر یا ۲۲ آبان برای پلی استیشن 4، و به صورت یک لانچ تایتل برای پلی استیشن 5 عرضه میشود. همچنین روی پلی استیشن 5، بازی دارای یک ورژن Ultimate Edition با قیمت ۷۰ دلار هم خواهد بود که شامل نسخه ریمستر شده بازی اصلی میشود – که تنها راه دریافت نسخه ریمستر شده آن بازی روی کنسول جدید سونی خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
این قضیه این که بازی ها تو نسل بعد کم حجم تر میشن رو میدونستیم ت و اون زمان که اطلاعات کنسول ها معرفی شد از معماری اس اس دی ها گفته شد که بخاطر قابلیت هایی که داره بازی ها کم حجم تر میشن
واقعا خیلی جالبه ولی ۲ گیگ چیز زیادی نیست ولی حالا بازم از نسل قبل کمتره فکر میکردم الان میگن ۱۰۰ گیگ
به خاطر SSD
خب در واقع این بخاطر هارد اس اس دی هستش. رو هاردهای قدیمی برای اینکه بتونن در لحظه به بعضی اطلاعات دسترسی داشته باشن مجبور میشدن بعضی اطلاعات بازی رو در چند نقطه ذخیره کنن و الان بخاطر هاردهای اس اس دی که در لحظه میتونن از هر نقطه ای اطلاعات رو بردارن دیگه نیازی به کپی چند باره بعضی از اطلاعات نیست و همین حجم رو پایین میاره
فکر کنم اینا بخاطر نورپردازی و ری تریسینگه چون
تو نسخه ps4 نور پردازی ها به صورت دستی انجام میشن ولی با ps5 در لحظه محاسبه و اعمال میشه
این نشونه قدرت ssd های کنسول های نسل بعده که قابلیت فشرده سازی زیادی دارن.
البته نظر شخصیه
?
فکر میکنم به خاطر ssd باشه.
چون انگار ذخیرهسازی توش یکم متفاوتتر از هارده.
خب همش ۱۰ ساعت گیم پلی داره.
شاید محتوای کمتری داره ?